SOC Awards 2019

Op 24 juni 2019 reikte het bestuur van Stichting Oisterwijk Centraal voor de tweede keer de sponsor-award uit.

Van boekenhopper-makers tot begeleiders van een wandelgroep, van kleine klussen doen tot de wekelijkse paradepaardjes, Oisterwijkers van geboorte en nieuwe Oisterwijkers tot aan tijdelijke Oisterwijkers (mensen uit het AZC)… ruim 100 vrijwilligers waren op 24 juni van de partij op het jaarlijks bedank feest van StichtingOisterwijk Centraal.

Het was weer een heerlijke zomeravond, waar voorzitter Nelleke van Wijk, de vrijwilligers van harte bedankte voor hun inzet voor de samenleving in het afgelopen jaar. Zonder hun hulp is het niet mogelijk om de vele activiteiten, ten behoeve van mensen die het wat moeilijker hebben in onze maatschappij, uit te voeren. De vrijwilligers zijn, samen met Karin en Eric Rentmeester, de basis en de spil voor activiteiten zoals: de Interculturele Ontmoetingen, De Aanschuiftafel, Eten Wat De Pot Schaft, de Boekenhoppers, Oisterwijk Wandelt en Ontmoeting in Beweging.

Award
Sinds vorig jaar reikt de stichting een bedank-award uit aan een ondernemer die zich extra inzet voor de samenleving. Dit jaar werd Roy Verkuijl van Jumbo Oisterwijk met zijn team in het zonnetje gezet. Hij verzorgt de emballage actie (opbrengst gaat naar de activiteiten), men sponsort maandelijks producten voor ‘Eten Wat De Pot Schaft’ en zorgt ook maandelijks voor bingoprijsjes. Ook wordt al een aantal jaar actief samengewerkt aan de inzameling in de winkel ten behoeve van de Kersttassen-actie voor huishoudens die wat ondersteuning kunnen gebruiken.

SOC Awards 2018

Op 26 januari 2019 reikte het bestuur van Stichting Oisterwijk Centraal voor de eerste keer de sponsor-awards uit.

Uit handen van de nieuwe voorzitter, Nelleke van Wijk, ontvingen Niels Janse, Melvin Mersé, Alwin Houwing en Eric Haenen een prachtig glasgeblazen kunstwerkje.

Het glaswerk, gemaakt door Aad van der Weel, leerling glasblazer, verbeeldt de 4 huisjes uit het logo van Oisterwijk Centraal. Deze huisjes zijn transparant en staan voor bescherming voor diegenen die dat kunnen gebruiken, ongeacht godsdienst, ras of sekse.

Melvin ontving het omdat hij De Rode Lelie wekelijks beschikbaar stelt als verzamelpunt voor de “Oisterwijk Wandelt”, het jaarlijkse SOC vrijwilligers feest en maandelijks voor “De Aanschuiftafel”.

Niels, van restaurant Sec, zorgt er maandelijks voor dat er eten is voor “Eten Wat De Pot Schaft”. Dit haalt hij bij elkaar door bij de collega horecabedrijven en uit zijn eigen keuken de ingrediënten bijeen te brengen. Vrijwilligers maken er daarna een mooie maaltijd van. Ook stelde hij zijn restaurant beschikbaar voor het kerstdiner voor de minima in 2017. Het idee voor dat kerstdiner kwam van Loes Westgeest.

Alwin en Eric stellen de ruimte van The Inside beschikbaar voor de viering van Internationale Vrouwendag en tijdens de “Week van de Verbinding” in september 2018.

Zonder deze sociale ondernemers kan de stichting haar reguliere activiteiten niet uitvoeren. Het bestuur dankt hen heel hartelijk.

Tot verrassing van Karin en Eric Rentmeester ontvingen zij ook een award. Zij staan aan de basis van Mentorhulp Oisterwijk en Stichting Oisterwijk Centraal. Mentorhulp Oisterwijk haalt eenzame mensen uit hun isolement, helpt mensen te participeren door hen te begeleiden naar de activiteiten van Stichting Oisterwijk Centraal zoals het wekelijkse “Ontmoeting in Beweging” in De Leye.